söndag 15 februari 2009

alla hjärtans dag och utmaning

Igår var det alla hjärtans dag. Det blev en underbar kväll. Jag nattade Bianca som vanligt och Nina kom och var barnvakt medan jag och Björn gick ut och åt buffé på Ghingis. Vi bara satt där i flera timmar och åt, tog det lugnt och pratade. Här hemma sov Bianca sött utan att ställa till med något :). Så när vi kom hem var alla glada och jag och Björn passade på att krypa ner i sängen och se på lite "Dark Angel". Mysigt var det.

Idag har Bianci haft jätteont i magen. Stackaren har nästan alltid ont i magen. Hon har det rätt jobbigt. Det känns så otroligt frustrerande att inte alls bli tagen på allvar av BVC. Det börjar bli svårt att få i henne någon mat eftersom hon inte kan äta, eller amma, när hon har så ont. Och man kan inte göra någonting eftersom hon alltid är så ledsen, kan knappt gå ut med Bob eller fixa mat. Men på BVC lyssnar de inte. Det känns verkligen inte som att de bryr sig alls. Jag försöker förstå vad det kan bero på och göra något åt det, men det är ju svårt när man inte ahr någon erfarenhet alls.
Den snällare BVC-sköterskan sa i alla fall att jag kan ringa allergikliniken så jag ska göra det imorgon. De kanske kan börja utreda ifall hon är allergisk mot en massa saker. Hon har ju inte växt som hon ska riktigt heller. Så det kan väl vara det.

För att prata om något roligare så har jag blivit utmanad:

1. Gå in i din bildmapp.
2. Öppna den sjätte undermappen och välj sen den sjätte bilden i den mappen.
3. Publicera.
4. Utmana sex nya bloggpersoner.
5. Länka.

Den här bilden blev det. Den är kanske två veckor gammal. Så kan det se ut här hemma ibland. Bianca och Bob är bästa vänner trots allt.

Jag utmanar Lynn och Diana.

2 kommentarer:

Sara sa...

Usch vad hemskt att dom inte tar dig på allvar och försöker hjälpa dig :( det är väl bara att hoppas att allergi utredningen ger något svar.

Jättesöt bild på Bianca och Bob!

Kram

Diana sa...

Jag håller med Sara, bilden på Bianca och Bob är imba! :D

Förresten så har jag antagit din utmaning och skickat den vidare :)

Du kan se resultatet här:
http://voodooventures.wordpress.com/2009/02/16/a-blog-challenge/

Hoppas fröken blev nöjd med mitt svar :)

Kram!